ابزار وبمستر

دعای عرفه

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۲۹:۱۵
فایلستان

حضرت سیّد الشهداء-روحی فداه-در دعای عرفه می‌فرماید:«خداوندا!تویی که خانۀ دل دوستانت را از غیر خود پرداختی و آن را از اغیار بیگانه خالی ساختی تا بجز دوستی تو در آنجا نباشد و رو به غیر تو نیاورند و بجز تو را نشناسند».



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

فرق روان مندی و ما بعد الطبیعه

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۲۹:۱۴
فایلستان

فرق روان مندی و ما بعد الطبیعه این است که ما بعد الطبیعه عهده‌دار تفسیر پدیدارهائی است که روح‌شناسان از آن سخن گفته‌اند، به این طریق که روح را تحت تأثیر قوای قوی‌تر و برتر از قوای نفس انسانی می‌داند در حالی که روان مندی عهده‌دار تفسیر روح تحت تأثیر ارواح مردگان در جهان مادی است.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

روان مندی

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۲۹:۱۳
فایلستان

روان مندی نظر کسانی است که می‌گویند: روح بعد از مرگ بدن، به صورت جسم بخاری لطیف باقی می‌ماند، بطوری که با چشم دیده نمی‌شود و فقط در مواقع خاصی تحت تأثیر عوامل خاصی ظاهر می‌شود.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

 روح 

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۲۹:۱۲
فایلستان

در قرآن روح به چند معنی آمده است: اول آنچه موجب زندگی بدن است. دوم به معنی امر. سوم به معنی وحی، چهارم به معنی قرآن، پنجم به معنی رحمت، ششم به معنی جبرئیل.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

اندرزنامه‌

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۲۹:۱۲
فایلستان

سخنان‌ حکمت‌آمیز در مجموعه‌هایی‌ به‌نام‌ «اندرزنامه‌» یا «پندنامه‌» گردآوری‌ شده‌ است‌ و هرچند برخی‌ از آنها متعلق‌ به‌ سده‌های‌ نخستین‌ اسلامی‌ است‌، ولی‌ شکی‌ نیست‌آنها مربوط به‌ ایران‌ پیش‌ از اسلام‌ است‌. مهم‌ترین‌ این‌ پندنامه‌ها که‌ متن‌ پهلوی‌، یا برگزیده‌هایی‌ از آن‌، یا لااقل‌ عناوین‌ آنها در دست‌ است‌، اینهاست‌: اندرز آذرپاد مهر اسپندان‌؛ اندرز زرتشت‌ پسر آذرپاد مهر اسپندان‌؛ اندرز آذرپاد زرتشتان‌ نوة آذرپاد مهر اسپندان‌، که‌ این‌ به‌ ترتیب‌ موبد موبدان‌ ایران‌ در روزگاران‌ شاپور دوم‌  بوده‌اند.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

نور

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۲۹:۱۱
فایلستان

سیاهی خود نشان از نور ذاتست.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

صور

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۲۹:۱۰
فایلستان

نقش بستن صورت ها در چشم ممتنع است. حق درباره صور آینه ها و صور خیالی این است که آنها نقش بسته (منطبع) [در آیینه و خیال و...] نیستند، بلکه آنها بدن هایی (صیاصی) آویزان [در عالم مثال] بدون محل و [قائم به خویش] هستند. آن بی مکان ها مظهرهایی دارند که در مظهرهای خود نیستند و مثلاً مظهر صور آیینه، خود آیینه است اما صور آیینه، آویزان، بی مکان و بی محل اند. مظاهر صور خیالی همان قوه خیال است اما آن صور، آویزان (معلق)اند.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

هستی

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۲۹:۱۰
فایلستان

هستی دارای مبدئی است که از آن آغاز می شود و دارای معادی است که به آن بازمی گردد. مراتب آغاز وجود پس از ذات واجب تعالی، مرتبه عقول است که از عقل اول آغاز، و به عقل فعال ختم می شود.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

 افلاک

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۲۹:۰۹
فایلستان

نفوس افلاک مجرد بوده و جهت انطباع ندارند،  و گویا قائل به این قول خیال فلک را به حس آن و بر عکس الحاق نموده است؛ زیرا نشئه حسیه فلک دارای لطافت است و خیال فلک در تمام جسد آن سریان دارد.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

دریـا

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۲۹:۰۸
فایلستان

دریـا بـه محیـط خـویـش مـوجـی دارد

خس پندارد که این کشاکش با اوست



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]
فایلستان
مرکز دانلود فایل
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
عنوان پیغام:
پیغام :
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فایلستان است. || طراح قالب avazak.ir