حق
ان کل من فی السموات والارض الا آتی الرحمن عبدا لقد أحصیهم و عدهم عدا و کلهم آیته یوم القیمه فردا ( آخر سوره مریم ) آری همه عبدند و عبد از خود چیزی ندارد و مالک آنها حساب همه شانرا رسیده است و همه را شماره کرده است و روزی بیاید که عبدیت تو برایت مکشوف شود که فرد و مجرد از همه در نزد وی باشی که سر انجام حتی تویی تو را از تو می گیرند و تمام نسبتهای تو قطع می شود مگر همان نسبت به حق باقی می ماند .
بالاخره همه چیز را از تو می گیرند حتی تو ای تو را . و می رسی بجائی که ما یا بی اوست و بس . ان کل من فی السموات والارض الا آتی الرحمن عبدا لقد أحصیهم و عدهم عدا و کلهم آتیه یوم القیمة فردا ( سوره مریم آیه ۹۶ )
هر چیز که دیدم همه بگذاشتنی بود جز یاد تو ای دوست که آن داشتنی بود
فاذا نفخ فی الصور فلا أنساب بینهم ( سوره مؤمنون آیه ۱۰۲ ) . فی المجمع عن النبی صلی الله علیه و آله وسلم : کل حسب و نسب منقطع الا حسبی و نسبی . در دیوان راقم آمده است :
از سود و زیان گذر که باید گذری از هر دو جهان گذر که باید گذری
خود را چه کنی که رهزن تست خودیت از رهزن جان گذر که باید گذری
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]