ابزار وبمستر

ارزشمند

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۵۷
فایلستان

همه آنچه قابل شمارش است ارزشمند شمرده نمی شود، و همه آنچه ارزشمند است قابل شمارش نیست.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

متوسل

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۵۶
فایلستان

«چون صبح، افتتاح اشتغال به کثرات و ورود در دنیاست و با مخاطره اشتغال به خلق و غفلت از حق انسان مواجه است، خوب است انسان سالک بیدار، در این موقع مبارک برای ورود در این ظلمتکده تاریک به حق تعالی متوسل شود و به حضرتش منقطع گردد و چون خود را در آن محضر شریف آبرومند نمی‌بیند، به اولیأ امر و خضر ای زمان و شفعأ انس و جان، یعنی رسول ختمی مرتبت، صل الله علیه و آله، ائمه معصومین(ع) متوسل گردد و آن ذوات شریفه را شفیع و واسطه قرار دهد...».



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

مقام

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۵۵
فایلستان

مقام دل گشایش جمع جمعست.جمال جان فزایش شمع جمعست‌... جمع، مقابل فرق است و فرق احتجاب است از حق به خلق... جمع مشاهده حق است بی خلق... و جمع الجمع شهود خلق است قایم به حق، یعنی حق را در جمیع موجودات و مخلوقات مشاهده نماید، هر جا به صفتی دیگر ظاهر گشته و این مقام، مقام بالله است و این مقام را «فرق بعد الجمع» و فرق ثانی نیز می‌گویند و صحو بعد الصحو هم می‌خوانند...».



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

صلوات

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۵۴
فایلستان

صلوات، از با فضیلت‌ترین دعاها، شمرده شده است:

«الصلوة علیّ نور الصراط.»



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

حق

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۵۴
فایلستان

خواجه نصیرالدین برای حق سه معنا ذکر می‌کند و این واژه را مصدری می‌داند که به معنای صفت فاعلی به کار رفته و استعمال آن در معانی سه‌گانه به اشتراک لفظی است. این معانی عبارتند از:

۱. وجود در الاعیان مطلقا؛ یعنی اعم از اینکه دائم باشد یا غیردائم، و دائم نیز اعم است‌ازاینکه‌واجب‌باشدیا ممکن.

۲. وجود دائم اعم از اینکه واجب باشد یا ممکن.

۳. حال قول و عقد بالنسبه واقع که در اینجا مقصود از حق همان معنای اول است.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

نماز

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۵۳
فایلستان

نماز معراج و نردبان مؤمن است که بوسیله آن به سوی خدا بالا می رود.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

ذکر

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۵۲
فایلستان

در قرآن کریم در مورد حفظ قرآن (به معنای از برکردن) تعبیر حفظ نیامده، بلکه تعبیر حفظ، در مورد مصونیت قرآن به کار رفته است: «انّا نحن نزّلنا الذکر و انّا له لحافظون» (حجر/ آیه ۹) در مورد حفظ و حافظه به طور کلی از واژه «ذکر» استفاده شده و ذکر نیز در ارتباط مستقیم با قلب دانسته شده است.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

فعل طبیعی

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۵۲
فایلستان

فعل طبیعی، مانند تحریکات و إحالات از تسخین و تبرید و تسوید و تغذیه و تنمیه و تولید.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

فعل تعلیمی

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۵۱
فایلستان

فعل تعلیمی، مانند إناره و إضاءه و وقوع عکوس و محاذیات و حدوث اشکال و تربیع و تکعیب و دایره و غیر ذلک از اموری که حدوثش دفعی است با کمیّتی و مقداری.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

قرآن

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۵۱
فایلستان

قرآن بحر غیرمتناهی است . آن کسی که برای این اقیانوس عظیم الهی ساحل می پندارد , در محفل روشنها ننشسته , و از سخندانان و زبان فهمان حرف نشنیده , و به اسرار آیات قرآنی پی نبرده است , در این دریا غواصی نکرده است . همان طوری که دار هستی را نهایت نیست , فعل خداوند را نهایت نیست , کلام خداوند را نهایت نیست . کلام هر کس به فراخور عظمت وجودی اوست . قلم هر کس به اندازه سعه وجودی اوست . هر کس حرفی می زند یا کتابی تالیف می کند و خلاصه آثار وجود هر کس مطلقا معرف مایه و پایه و قدر و اندازه عظمت وجودیش است .



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]
فایلستان
مرکز دانلود فایل
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
عنوان پیغام:
پیغام :
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فایلستان است. || طراح قالب avazak.ir