وبلاگ رایگان دانلود فیلم و سریال رایگان ساخت وبلاگ رایگان
حذف در پنل کاربری [X]
فايلستان

ابزار وبمستر

آيات

۲۴ فروردين ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۳۶
فايلستان

چو آيات است روشن گشته از ذات

نگردد ذات او روشن زآيات

همه عالم به نور اوست پيدا

كجا او گردد از عالم هويدا



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

عالم

۲۴ فروردين ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۳۴
فايلستان

هر چه تو بينى ز سفيد وسياه

بر سر كارى است در اين كارگاه

جغد كه شوم است به افسانه در

بلبل گنج است به ويرانه در

هر چه در اين پرده نشانيش هست

در خور تن قيمت جانيش هست

گر چه ز بحر تو به گوهر كم اند

چون تو همه گوهرى عالم اند



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

اظهر من الشمس

۲۴ فروردين ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۳۴
فايلستان

اظهر من الشمس است و احتياج به شرح و بيان ندارد و از شهود جمال با كمال محبوب مانع محبّ غير از اين نيست و مرغ دلهاى طالبان و عاشقان از جهت گرفتارى اين دام بلا است كه مبتلاى قيد فراق و اندوه اشتياقند و زنجير مجانين عشق و طلب مجنبانيد و سرود بياد مستان مياريد كه سلسله زلف معشوق است كه سبب تقيّد مجانين محبت و عشق،به قيود كثرات گشته .



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

يكتا

۲۴ فروردين ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۳۲
فايلستان

چرخ با اين اختران نغز و خوش زيباستى

صورتى در زير دارد آنچه در بالاستى

صورت زيرين اگر با نردبان معرفت

بر رود بالا همى با اصل خود يكتاستى



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

راز

۲۴ فروردين ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۳۲
فايلستان

تا نگردى آشنا زين پرده رازى نشنوى

گوش نامحرم نباشد جاى پيغام سروش



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

علم نفس

۲۴ فروردين ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۳۱
فايلستان

علم نفس به اشيا، حصولى نيست؛ بلكه حضورى به معناى مشهور هم نيست، چه حضور به معناى مشهور در ميانه جسم و جسمانيات مى‌باشد. و اگر مجازا گويند كه اشيا همگى حاضرند در نزد نفس، مراد اين معنا خواهد بود كه هيچ‌يك از اشيا از نظر نفس ناطقه غايب نيستند از نظر نفس.... پس حاضر بودن اشيا ظاهر بودن آن است مر نفس عاقله را، نه حضور به معناى مشهور؛ چه حضور اشيا نزد نفس شبيه است به حضور معلول نزد علّت ... حاصل كلام آنكه علم نفس به اشيا، فى‌الحقيقه، نه حصولى است و نه حضورى. و اگر به سبب ضيق عبارت «حضورى» گويند، معناى مشهور را نخواهند؛ بلكه اين معنا كه گفتيم، اراده نمايند.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

مرگ

۲۴ فروردين ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۳۱
فايلستان

مرگ نه تنها چهره زندگى را بى معنا نمى كند; بلكه موقتى بودن زندگى آن را پرمعنا مى سازد. مرگ, مسئوليت آدمى را به او يادآور مى شود. مرگ, خارج از حوزه قدرت و مسئوليت آدمى است, اما كشمكش مداوم ميان سرنوشت درونى و بيرونى آدمى و آزادى او, ماهيت اصلى زندگى است.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

روح مطلق

۲۴ فروردين ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۲۹
فايلستان

وجود بي واسطة اوليه خود را ابتدا به عنوان شيء و بعد به عنوان قوّه متجلّي مي سازد و سپس مسئلة حيات و آگاهي، و در مرحلة بالاتر، «آگاهي به خود» و آن‌گاه عقل و پس از آن روح مطرح مي گردد. در اين مرحله، روح مبدّل به «ما» مي شود كه از لحاظي همان «من» است و «من» در «ما» معنا مي يابد. آگاهي مبدّل به يقين مي شود و بدين‌سان، روح نامتناهي با روح متناهي از در آشتي در مي آيد و در انتها، به تصور روح مطلق مي رسيم كه در دين تجلّي مي كند.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

فاهمه

۲۴ فروردين ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۲۹
فايلستان

فاهمه، سير شعور از مرحلة ادراك صرف به مرحلة شناخت قانون، از طريق كشف ضرورت در خود و كشف امكان انطباق آن با متعلّق خارجي صورت مي گيرد، كه از همين رهگذر، يقين به خود، كلّيت و عموميت پيدا مي كند و سرانجام، خود آگاهي حاصل مي‌شود. فهم قانون طبيعت، اولين پلة صعود از جهان معقول به جهان حسي است.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

پديدار

۲۴ فروردين ۱۴۰۳
۰۹:۵۱:۲۸
فايلستان

شناخت شيء به عنوان پديدار يعني: نفي شيئيت و در عين حال، نفي هر نوع توهّم احتمالي در آن.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]
فايلستان
مركز دانلود فايل
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
عنوان پیغام:
پیغام :
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فايلستان است. || طراح قالب avazak.ir